Deze periode hebben we in de bovenbouw gewerkt met het metriek stelsel. In het metriek stelsel hebben we gewerkt aan oppervlaktes, omtrek, lengte, inhoud en gewicht.
Hoe wij het hebben dit aangepakt?
Tijdens de instructies wordt het uitgelegd door de juffen en meesters en ze gebruiken spullen om het te laten zien. En wij oefenen met werkbladen en met snappet. We hebben op de vloer ook een meetlat gemaakt in de bovenbouw van 17 meter lang. Een aantal kinderen hebben ook een leerposters gemaakt. We oefenen met echte spullen, zoals maatbekers, meetlatten, gewichten en litermaten. In de bovenbouw hebben we ook een vierkante meter op de grond geplakt. Er waren ook kinderen wie de gang hebben opgemeten.
Wat is nog lastig?
We zijn paar weken thuis geweest en de instructies waren toen wel lastiger. De meeste kinderen vinden het nog wel lastig om meters in decimeters, centimeters of decameters om te zetten. Omdat we met onze leerdoelen werken worden we steeds beter in ons werkpakket.
Hoe werken we met kleurgroepen?
Dit schooljaar hebben we met domeinen en kleurgroepen gewerkt, want elke groep heeft een ander niveau. Zo krijg je de goede instructies die goed bij jou niveau passen.
Geschreven door Jalisa & Jayro
Bron: Leerlingredactie De Windwijzer