• Schoolgids
  • #TeamWindwijzer
  • Onze richtinggevers
    • Leren met LEV
    • Schoolkoers 2020-2024
    • The Leader in Me
    • Groepsdoorbrekend werken
    • Lerend spelen
    • Snappet
  • Katholieke identiteit
  • Schoolklimaat
    • De gouden afspraken
    • Het leerlingpanel
    • Omgangsprotocol
    • Meldcode
    • Vertrouwenscontactpersoon
  • Kwaliteitszorg
    • Schoolplan / schooljaarplan
    • Schooljaarverslag
    • Leerlingtevredenheid
    • Oudertevredenheid
    • Medewerkertevredenheid
    • Onderwijsinspectie
    • Scholen op de kaart
  • Passend onderwijs
  • Sport op school
  • Onderbouw
    • Leerjaar 1-2-3
    • 3+ groep
    • Lerend spelen
  • Middenbouw
    • Leerjaar 4-5
    • Snappet
  • Bovenbouw
    • Leerjaar 6-7-8
    • Snappet
    • Voortgezet onderwijs
  • Leiderschapsrollen
  • Leerlingpanel
  • Leerlingredactie
  • Leerlingtevredenheid
  • Ouderbetrokkenheid 3.0
  • Kwieb ouderapp
  • Ouderinformatie
    • Schooltijden
    • Vakanties en vrije dagen
    • Verlof aanvragen
    • Vrijwillige ouderbijdrage
    • Buitenschoolse opvang
    • Voortgezet onderwijs
    • Privacyverklaring
    • Toestemming beeldmateriaal
  • Medezeggenschapsraad (MR)
  • Ouderwerkgroep (OWG)
  • Oudertevredenheid
  • Klacht of suggestie

Snappet


Een digitaal middel voor dynamisch en adaptief onderwijs

Snappet is een digitaal middel dat het onderwijsaanbod personaliseert. Het zorgt voor meer betrokkenheid van leerlingen bij het leerproces en vergroot de vaardigheden van rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen. Op De Windwijzer werken de leerlingen van groep 4 t/m 8 met Snappet. Daarnaast biedt Snappet leerlingen en leraren inzicht in de persoonlijke groei van de leerling, waardoor de leraar zijn instructie steeds kan aanpassen aan de behoeften van de leerlingen. Hierbij is het leergesprek tussen leraar en leerling essentieel, waarbij de leerling leert doelen te stellen en lastige zaken beet te pakken. 

 

Het betekent in de praktijk: 

  • Leerlingen hebben zicht op hun eigen ontwikkeling.
  • Leerlingen leren leerdoelen te stellen.
  • Leerlingen oefenen vaardigheden op hun eigen niveau.
  • De leraar heeft meer zicht op de ontwikkeling en de groei van de leerling. 
  • De leraar kan de instructie beter afstemmen op de onderwijsbehoeften van de leerling.
  • De leraar en leerling voeren leergesprekken.

 

_DHF8289_DHF8291_DHF8303_DHF8315_DHF8320

 

 

'Dit is Snappet' - een beknopte uitleg

 

Een vlog van de leerlingredactie over Snappet

Lees verder
windwijzer

Kinderen laten zien hoe Snappet werkt

Tijdens een info-bijeenkomst hebben kinderen van de midden- en bovenbouw aan hun ouders laten zien hoe zij werken met Snappet; welke opgaven zij maken en hoe zij werken aan hun leerdoelen. Ouders hebben van specialisten Rosanne en Danny een presentatie gehad over de achtergrond, het…

ouderbetrokkenheid snappet windwijzer

Vragen over leerlingvolgsysteem

De kinderen in de midden- en bovenbouw werken dagelijks met Snappet of Nieuwsbegrip. Hiermee kunnen kinderen en medewerkers de persoonlijke groei goed volgen bij rekenen, spelling en begrijpend lezen. In de afgelopen periode zijn de toetsen voor het leerlingvolgsysteem afgenomen.…

snappet middenbouw bovenbouw

Onderzoekend rekenen met ijsjes

Tijdens de instructies werken kinderen in de midden- en bovenbouw met Snappet. Daarbij wordt de betrokkenheid vergroot met activerende werkvormen. Een mooi voorbeeld: Een aantal leerlingen in de bovenbouw heeft een rekenonderzoek gedaan. Van twee ongelijke ijsjes hebben…

bovenbouw windwijzer snappet

Werken aan leerdoelen met leermaterialen

Op de leerpleinen in de midden- & bovenbouw werken de kinderen dagelijks aan hun persoonlijke leerdoelen met behulp van Snappet. We krijgen regelmatig de vraag of kinderen niet continu op hun scherm moeten kijken. De kinderen oefenen de lesstof met behulp van diverse leermaterialen en…

middenbouw bovenbouw windwijzer snappet

Leren met verschillende werkvormen in de middenbouw

De kinderen in de middenbouw werken voor de basisvakken met Snappet. We hebben hierover verschillende vragen gehad van ouders. Schrijven ze wel voldoende? Is er ook ruimte voor samenwerken? Het verwerken en oefenen van lesstof kan op allerlei manieren. Naast de verwerking in…

middenbouw windwijzer snappet groepsdoorbrekendwerken

Leerlingen laten hun ouders zien hoe Snappet werkt.

Van de leerlingredactie: Vandaag was er een Snappet avond waarbij de ouders van leerlingen  werden geïnformeerd over Snappet. Ook lieten de kinderen aan de ouders zien hoe snappet in zijn werk gaat. De Snappet-avond werd georganiseerd omdat verschillende ouders vragen hadden over…

leerlingredactie snappet

Locatie


Pasteurstraat 4a

1782 JD  Den Helder

0223 616991

info.dewindwijzer@sarkon.nl

 

Nieuwsbrief


Schoolleider


Bart Oud

Bart Oud

Contact


Volg ons op Social media


FacebookTwitterInstagram

 

 

Scholen op de kaart


Scholen op de kaart

Bekijk hier hoe de scholen van Sarkon uw privacy beschermen in de privacy-verklaring.

Copyright 2023 - RKBS De Windwijzer
Inloggen | Ziber Education - Ziber Kwieb, de handige schoolapp | Ziber - Mobiele website met CMS | SdH Vormgeving - /Team4 School - Eigentijdse Websites