Werken met het metriek stelsel

Bericht van de leerlingredactie

Deze periode hebben we in de bovenbouw gewerkt met het metriek stelsel. In het metriek stelsel hebben we gewerkt aan oppervlaktes, omtrek, lengte, inhoud en gewicht. 
 

Hoe wij het hebben dit aangepakt? 

Tijdens de instructies  wordt het uitgelegd door de juffen en meesters en ze gebruiken spullen om het te laten zien. En wij oefenen met werkbladen en met snappet. We hebben op de vloer ook een meetlat gemaakt in de bovenbouw van 17 meter lang. Een aantal kinderen hebben ook een leerposters gemaakt. We oefenen met echte spullen, zoals maatbekers, meetlatten, gewichten en litermaten. In de bovenbouw hebben we ook een vierkante meter op de grond geplakt. Er waren ook kinderen wie de gang hebben opgemeten.

Wat is nog lastig?

We zijn paar weken thuis geweest en de instructies waren toen wel lastiger. De meeste kinderen vinden het nog wel lastig om meters in decimeters, centimeters of decameters om te zetten. Omdat we met onze leerdoelen werken worden we steeds beter in ons werkpakket. 

Hoe werken we met kleurgroepen? 
Dit schooljaar hebben we met domeinen en kleurgroepen gewerkt, want elke groep heeft een ander niveau. Zo krijg je de goede instructies die goed bij jou niveau passen. 

 

Geschreven door Jalisa & Jayro

C9925F87-D688-41D6-924A-0EFC6FC4C948 C9925F87-D688-41D6-924A-0EFC6FC4C948
B4EE7EBC-5AF7-4317-B671-65CE6E4DA16F B4EE7EBC-5AF7-4317-B671-65CE6E4DA16F
64CC360A-4BF2-45A5-9C5A-10124B72117C 64CC360A-4BF2-45A5-9C5A-10124B72117C
F9E46521-3849-4BE0-9E53-692483C5DBD4 F9E46521-3849-4BE0-9E53-692483C5DBD4
2B9E85F2-46B2-42F2-9C14-B3C7BB77349D 2B9E85F2-46B2-42F2-9C14-B3C7BB77349D
FADACA20-4AC7-4305-B591-B9AEB0529424 FADACA20-4AC7-4305-B591-B9AEB0529424
559EDD04-3D0C-4FEA-9605-313CC99B4F5C 559EDD04-3D0C-4FEA-9605-313CC99B4F5C