• Schoolgids
  • #TeamWindwijzer
  • Onze richtinggevers
    • Leren met LEV
    • Schoolkoers 2020-2024
    • The Leader in Me
    • Groepsdoorbrekend werken
    • Lerend spelen
    • Snappet
  • Katholieke identiteit
  • Schoolklimaat
    • De gouden afspraken
    • Het leerlingpanel
    • Omgangsprotocol
    • Meldcode
    • Vertrouwenscontactpersoon
  • Kwaliteitszorg
    • Schoolplan / schooljaarplan
    • Schooljaarverslag
    • Leerlingtevredenheid
    • Oudertevredenheid
    • Medewerkertevredenheid
    • Opbrengstgericht werken
    • Onderwijsinspectie
    • Scholen op de kaart
  • Passend onderwijs
  • Sport op school
  • Onderbouw
    • Leerjaar 1-2-3
    • PSL De Sterrenwachters
    • Lerend spelen
  • Middenbouw
    • Leerjaar 4-5
    • Snappet
  • Bovenbouw
    • Leerjaar 6-7-8
    • Snappet
    • Voortgezet onderwijs
  • Leiderschapsrollen
  • Leerlingpanel
  • Leerlingredactie
  • Leerlingtevredenheid
  • Ouderbetrokkenheid 3.0
  • Kwieb ouderapp
  • Ouderinformatie
    • Schooltijden
    • Vakanties en vrije dagen
    • Verlof aanvragen
    • Vrijwillige ouderbijdrage
    • Buitenschoolse opvang
    • Voortgezet onderwijs
    • Privacyverklaring
    • Toestemming beeldmateriaal
  • Medezeggenschapsraad (MR)
  • Ouderwerkgroep (OWG)
  • Oudertevredenheid
  • Klacht of suggestie

Laatste nieuws

53 berichten gevonden
Leerlingpanel leidt gasten rond

Leerlingpanel leidt gasten rond

30-03-2022 In deze periode heeft het leerlingpanel verschillende gasten ontvangen. Zo ontvingen zij de teamleden van de Rehobothschool uit Naarden. Zij waren geïnteresseerd in het werken met de zeven gewoonten. Daarnaast heeft Sarkonschool Don Bosco een bezoek gebracht en gekeken naar het…
0 Reacties - Lees meer

Leiderschapsdag De Windwijzer

Leiderschapsdag De Windwijzer

01-11-2021 Wat leuk dat we de ouders vandaag konden ontvangen tijdens onze leiderschapsdag. Tijdens de leiderschapsdag hebben kinderen de ouders rondgeleid door de school langs de bouwen. Kinderen met leiderschapsrollen vertelden hoe zij op school hebben gewerkt met de zeven gewoonten. De…
0 Reacties - Lees meer

Boom van de zeven gewoonten staat in bloei!

Boom van de zeven gewoonten staat in bloei!

29-10-2021 De boom van de zeven gewoonten staat in bloei! Aan het kunstwerk in de hal zijn alle missie-statements van de verschillende basisgroepen toegevoegd. In de groepen hebben de leerlingen nagedacht: ‘Wat voor groep willen wij zijn? Hoe maken wij het verschil voor elkaar?’ 
0 Reacties - Lees meer

Leren met een groei-mindset

Leren met een groei-mindset

26-10-2021 #TeamWindwijzer heeft tijdens de studie-tweedaagse geleerd hoe de medewerkers op een effectieve manier bij kinderen de intrinsieke motivatie kunnen aanwakkeren door te werken met de groei-mindset. 
Met de groei-mindset helpen medewerkers kinderen…
0 Reacties - Lees meer

Samenwerken aan de goede en veilige sfeer

Samenwerken aan de goede en veilige sfeer

01-10-2021 Deze week is het de week tegen het pesten. Tijdens de gouden wekenbesteden we extra aandacht aan het werken aan een prettige sfeer op school. Hierbij wordt samen met de kinderen gesproken over de schoolafspraken: 
- Wij zorgen ervoor dat iedereen op een prettige manier kan spelen, werken en…
0 Reacties - Lees meer

Het nieuwe pauzesport-team

Het nieuwe pauzesport-team

02-09-2021 Hierbij presenteren wij het nieuwe pauzesportteam. Met deze leiderschapsrol leren kinderen spellen te organiseren, bewegen te stimuleren en te bemiddelen bij kleine conflicten tijdens de pauzesport. Deze sportieve kinderen hebben met elkaar afgestemd hoe ze dit gaan organiseren en welke…
0 Reacties - Lees meer

Gouden weken tijdens de gymles

Gouden weken tijdens de gymles

02-09-2021 In de eerste periode werken we aan de ’gouden weken’, dat is gericht op groepsvorming en de schoolafspraken. Iedere week staat een van de zeven gewoonten centraal. 
Ook tijdens de gymlessen is hier aandacht voor. Tijdens de gymles stond de vraag centraal: ’Wat is samenwerken als we door de…
0 Reacties - Lees meer

De gouden weken en startgesprekken

De gouden weken en startgesprekken

01-09-2021 In de eerste periode van het schooljaar werken wij met de gouden weken. Tijdens de gouden weken worden de zeven gewoonten en de gouden afspraken opgefrist. De leerlingen van een basisgroep maken met elkaar een groepsmissie, dat het gezamenlijke antwoord is op de vraag ‘wat voor groep willen wij…
0 Reacties - Lees meer

Win-win over de start van de dag

Win-win over de start van de dag

05-07-2021 Nu mogen ouders (nog) niet de school in bij de start van de dag. In de Corona-tijd hebben wij ervaren dat hieraan voor- en nadelen zijn. Welke rol kunnen ouders in de school hebben bij de start van de dag, waarbij ouders betrokken zijn, de kinderen rustig de dag kunnen…
0 Reacties - Lees meer

Leerlingen organiseren herdenking

Leerlingen organiseren herdenking

15-06-2021 De kinderen van leerjaar 8 hebben een herdenking voor ‘Adopteer een monument’ georganiseerd. Zij hebben taken verdeeld en zich verdiept in de geschiedenis van Nederland en Indonesië met betrekkkng tot oorlogen sinds de tweede Wereldoorlog. De leerlingen met de leiderschapsrol ‘media’ hebben…
0 Reacties - Lees meer

Leren met onderzoeksvragen

Leren met onderzoeksvragen

01-05-2021 In de middenbouw hebben de kinderen  onderzoeksvragen opgesteld over ‘de haven’ en zijn met elkaar op zoek gegaan naar antwoorden. Ze hebben samen een muurkrant gemaakt over het onderwerp. De leerlingen hebben hier de gewoontes toegepast, zoals wees proactief, begin met het einddoel…
0 Reacties - Lees meer

Leren met leiderschapsrollen

Leren met leiderschapsrollen

31-03-2021 Leerlingen van De Windwijzer werken met leiderschapsrollen. Ze passen hierbij de zeven gewoonten toe. Er zijn leiderschapstaken in de basisgroepen en schoolbrede leiderschapsrollen.
De leerlingen nemen verantwoordelijkheden en zetten talenten in met leiderschapsrollen. Een aantal…
0 Reacties - Lees meer

Doelenwand leerjaar 3

Doelenwand leerjaar 3

25-03-2021 De leerlingen van leerjaar 3 werken met een einddoel voor ogen. Tijdens deze periode werken de leerlingen met het thema ‘de haven.’ De leerlingen hebben niet alleen hun doel voor deze periode beschreven, maar ze hebben ook nagedacht hoe ze hun doel gaan bereiken. De leerlingen hebben de doelen…
0 Reacties - Lees meer

Hoe werkt #TeamWindwijzer aan de schoolontwikkeling?

Hoe werkt #TeamWindwijzer aan de schoolontwikkeling?

05-03-2021 Op de visiewand van #TeamWindwijzer maken wij onze beweging van leerstof- naar kindgericht onderwijs zichtbaar. Wij leren kinderen zichzelf richting te geven met The Leader in Me. Met behulp van de dimensies van Machiel Karels markeren we ons einddoel voor ogen, onze groei en vieren wij…
0 Reacties - Lees meer

Groeirapport met extra pagina onderwijs op afstand

Groeirapport met extra pagina onderwijs op afstand

19-02-2021 Voor de voorjaarsvakantie hebben de meeste kinderen hun groeirapport mee naar huis gekregen. De leerlingen van basisgroep 1/2a en de bovenbouw krijgen hun groeirapport op wo. 3 maart mee naar huis. 
In het groeirapport zit een leerling- en een lerarendeel. Daarnaast is er in de midden-…
0 Reacties - Lees meer

Windwijzer-geluksstenen

Windwijzer-geluksstenen

30-01-2021 Op school noemen we belangrijke zaken ‘Big Rocks.’ Voor ons is dat de ontwikkeling en het welzijn van de leerlingen. Tussen alle online-lessen even een frisse neus halen? Wie vindt een van deze geluksstenen? Laat het ons weten en stuur een foto. Succes! #WeMissenJullie #keikado0223…
0 Reacties - Lees meer

Voorlezen tijdens voorleesdagen

Voorlezen tijdens voorleesdagen

25-01-2021 Tijdens de De Nationale Voorleesdagen heeft (meester) Bart digitaal voorgelezen aan de kinderen van leerjaar 1/2. In het boek Supervrienden laten de dieren in het bos zien hoe ze door samen te werken en een mooi verjaardagscadeau voor slak maken. Zo creëren zij synergie! (Gewoonte…
0 Reacties - Lees meer

Muziekpieten maken een plan

Muziekpieten maken een plan

19-11-2020 De muziekpieten in de onderbouw hebben met gewoonte 2 een plan gemaakt voor een optreden voor Sinterklaas. Er wordt druk geoefend in onze eigen muziekstudio. Met muziekinstrumenten van Cultuurcentrum Triade en een podium met licht en geluid van MEE & de Wering komt het helemaal goed!…
0 Reacties - Lees meer

Achtstegroepers proberen verhitte pietendiscussie te depolariseren

Achtstegroepers proberen verhitte pietendiscussie te depolariseren

18-11-2020 Het Noordhollands Dagblad heeft kinderen van leerjaar 8 geïnterviewd over het project waaraan zij hebben deelgenomen n.a.v. de Pietendiscussie. Klik hier voor het artikel in de krant.
DEN HELDER - Basisschool de Windwijzer in Den Helder hoopt dat kinderen de verhitte pietendiscussie kunnen…
0 Reacties - Lees meer

Win-win van leerjaar 8 ‘Hoe zijn wij samen een rolmodel?’

Win-win van leerjaar 8 ‘Hoe zijn wij samen een rolmodel?’

06-11-2020 De leerlingen van leerjaar 8 zijn proactief geweest. Zij hebben een win-win gemaakt met de medewerkers van de bovenbouw over het ‘groep-8-gevoel’, binnen het groepsdoorbrekend werken. De kinderen willen elkaar meer ontmoeten en samenwerken aan het zijn van een rolmodel voor anderen. Zij…
0 Reacties - Lees meer

bericht 1 t/m 20
vorige-1-2-3-volgende

Laatste nieuws

Tagcloud


  • bovenbouw
  • leerlingpanel
  • leerlingredactie
  • leiderschapsrol
  • middenbouw
  • onderbouw
  • ouderbetrokkenheid
  • teamwindwijzer
  • vieringen
  • windwijzer

Zoeken in nieuws

U heeft gezocht op: theleaderinme

Zoek

Deel deze pagina

Locatie


Pasteurstraat 4a

1782 JD  Den Helder

0223 616991

info.dewindwijzer@sarkon.nl

 

Nieuwsbrief


Schoolleiding


Bart Oud

Marijn van Maurik - de Wit

Bart Oud & Marijn van Maurik

Contact


Volg ons op Social media


FacebookTwitterInstagram

 

 

Scholen op de kaart


Scholen op de kaart

Bekijk hier hoe de scholen van Sarkon uw privacy beschermen in de privacy-verklaring.

Copyright 2022 - RKBS De Windwijzer
Inloggen | Ziber Education - School website | Ziber - Website software | SdH Vormgeving - /Team4School - Webdesign