• Schoolgids
  • #TeamWindwijzer
  • Onze richtinggevers
    • Leren met LEV
    • Schoolkoers 2020-2024
    • The Leader in Me
    • Groepsdoorbrekend werken
    • Lerend spelen
    • Snappet
  • Katholieke identiteit
  • Schoolklimaat
    • De gouden afspraken
    • Het leerlingpanel
    • Omgangsprotocol
    • Meldcode
    • Vertrouwenscontactpersoon
  • Kwaliteitszorg
    • Schoolplan / schooljaarplan
    • Schooljaarverslag
    • Leerlingtevredenheid
    • Oudertevredenheid
    • Medewerkertevredenheid
    • Opbrengstgericht werken
    • Onderwijsinspectie
    • Scholen op de kaart
  • Passend onderwijs
  • Sport op school
  • Onderbouw
    • Leerjaar 1-2-3
    • PSL De Sterrenwachters
    • Lerend spelen
  • Middenbouw
    • Leerjaar 4-5
    • Snappet
  • Bovenbouw
    • Leerjaar 6-7-8
    • Snappet
    • Voortgezet onderwijs
  • Leiderschapsrollen
  • Leerlingpanel
  • Leerlingredactie
  • Leerlingtevredenheid
  • Ouderbetrokkenheid 3.0
  • Kwieb ouderapp
  • Ouderinformatie
    • Schooltijden
    • Vakanties en vrije dagen
    • Verlof aanvragen
    • Vrijwillige ouderbijdrage
    • Buitenschoolse opvang
    • Voortgezet onderwijs
    • Privacyverklaring
    • Toestemming beeldmateriaal
  • Medezeggenschapsraad (MR)
  • Ouderwerkgroep (OWG)
  • Oudertevredenheid
  • Klacht of suggestie
overzicht

Bordspellen van de plusklas (Cheeta-klas)

Windwijzer nieuws van 15-10-2021

20211013_133231
20211013_115627
  • 20211013_133231
  • 20211013_115627

Gepubliceerd: 25-10-2021

Hallo wij zijn Dustin en Jan. Wij zitten in de plusklas. We hebben allebei hetzelfde project gedaan, maar Jan zit met kinderen uit de middenbouw en Dustin in de bovenbouw.

Wij moesten zelf een spel maken. Eerst dacht bij de plusklas waar Dustin in zit iedereen dat dit maar een dag zou duren, maar uiteindelijk heeft het weken geduurd. 

Bij Jan dacht iedereen dat ze dat binnen een half uurtje af zouden hebben maar het duurde wel 4 weken.

We begonnen eerst met het maken van een verhaallijn (waar gaat het spel over en wat is het doel van het spel?)  Daarbij maakte wij ook al een beetje spelregels en andere ideetjes voor hoe het spel er uit zou zien. Dat was de eerste week.

De tweede week gingen we de schets maken op een A4’tje.

De derde week gingen we het mooier maken met misschien wat aanpassingen en op een groter blad, dat werd dan gelamineerd.

De vierde week gingen we bijv. de kaartjes maken en de spelregels helemaal afmaken zodat de spelregels wel duidelijk waren.

Toen gingen we het bord maken. Sommige gingen het lamineren sommigen hadden twee hele harde blaadjes op elkaar geplakt Jan was de enige die het met karton deed je kon zijn karton inklappen dat is handig!! En het gaat niet kapot. Daarna gingen we het spelen de spellen waren geweldig gemaakt het is niet zo makkelijk, maar wel ontzettend leuk en leerzaam. 

 

Veel plezier met het spelen van ons bordspel! 

 

 

20211013_121756.jpg 20211013_121918.jpg 20211013_122215.jpg 20211013_131028.jpg 20211013_132121.jpg 20211013_132836.jpg 20211013_144334.jpg

Gerelateerde artikelen


17-05-2022 - Koninklijk bezoek in de onderbouw
13-05-2022 - Verkeersexamen leerjaar 7
13-05-2022 - Hoe volgen wij de leerlingen met de basisvakken rekenen, lezen en spelling?

Tags


middenbouw , windwijzer

Overig nieuws


17-05-2022 - Koninklijk bezoek in de onderbouw
13-05-2022 - Verkeersexamen leerjaar 7
13-05-2022 - Hoe volgen wij de leerlingen met de basisvakken rekenen, lezen en spelling?
13-05-2022 - Ouders MR gezocht
10-05-2022 - Naast een mooi resultaat vooral plezier met schoolvoetbal!
09-05-2022 - Afscheid Stephania tijdens team-barbecue
08-05-2022 - Hulpmiddelen onderweg naar Oekraïne
08-05-2022 - Verrekijker en Windwijzer genieten van Koningsspelen
22-04-2022 - Trots op leerlingen leerjaar 8!
14-04-2022 - Licht en muziek geven de paasviering kleur
09-04-2022 - Kinderen brengen palmpaasstokken naar Lyceumhof
06-04-2022 - Inschrijving Kunstklas (mei-juni 2022) geopend
01-04-2022 - 'Ik verwachtte chaos, maar ik zag rust en betrokkenheid!'
01-04-2022 - 'Help, ik heb een wiebeltand!'
30-03-2022 - Leerlingpanel leidt gasten rond
29-03-2022 - #TeamWindwijzer in actie bij PO-VO volleybaltoernooi
28-03-2022 - Hoe tevreden zijn leerlingen, ouders en medewerkers?
22-03-2022 - Afsluiting thema Space Expo
20-03-2022 - Leerlingen in stembureau ontvangen door wethouder Kos
19-03-2022 - Leerlingen hangen de vlag uit voor Oekraïne
19-03-2022 - Hoe werken medewerkers aan welbevinden en betrokkenheid bij kinderen?
18-03-2022 - Scholierenveldloop 2022
09-03-2022 - #TeamWindwijzer houdt de zaag scherp!
02-03-2022 - De vastentijd: inzamelactie hulpmiddelen Oekraïne
01-03-2022 - Nieuwe domeinen in de middenbouw
01-03-2022 - Jouw Sport Project - voorjaar 2022
01-03-2022 - Valentijn: Oefenen met de vriendjes van 10!
28-02-2022 - Hoe tevreden zijn de medewerkers van #TeamWindwijzer?
28-02-2022 - Win-win voor het groene speelplein
18-02-2022 - Na de voorjaarsvakantie versoepeling maatregelen
17-02-2022 - Themalessen in de bovenbouw

Laatste nieuws

Tagcloud


  • bovenbouw
  • lerendspelen
  • middenbouw
  • onderbouw
  • ouderbetrokkenheid
  • sport
  • teamwindwijzer
  • theleaderinme
  • vieringen
  • windwijzer

Zoeken in nieuws


Zoek

Deel deze pagina

Locatie


Pasteurstraat 4a

1782 JD  Den Helder

0223 616991

info.dewindwijzer@sarkon.nl

 

Nieuwsbrief


Schoolleiding


Bart Oud

Marijn van Maurik - de Wit

Bart Oud & Marijn van Maurik

Contact


Volg ons op Social media


FacebookTwitterInstagram

 

 

Scholen op de kaart


Scholen op de kaart

Bekijk hier hoe de scholen van Sarkon uw privacy beschermen in de privacy-verklaring.

Copyright 2022 - RKBS De Windwijzer
Inloggen | Ziber Education - School website | Ziber - Website software | SdH Vormgeving - /Team4School - Webdesign