Deze periode nemen de leerlingen van leerjaar 3 t/m 7 deel aan de toetsen van het leerlingvolgsysteem. Deze toetsen (ook wel cito’s genoemd) gebruiken wij om kinderen te volgen en de kwaliteit van het onderwijs te meten. In tegenstelling wat vaak wordt gedacht zijn deze toetsen er niet om kinderen in een niveau-stempel te geven. Het is dus geen afreken-toets!
Aan de hand van de groei van de leerontwikkeling analyseren medewerkers het professioneel handelen. Om goed zicht te hebben op de ontwikkeling van kinderen doen medewerkers observaties, volgen zij de kinderen dagelijks in het geschreven werk en in Snappet (https://www.windwijzer.nl/tp-31870-2/snappet) en nemen de kinderen (van leerjaar 3 t/m 8) deel aan toetsen van het leerlingvolgsysteem voor rekenen, lezen en spelling.
Twee keer per jaar wordt er met het hele team een analyse gemaakt van sociale opbrengsten, de resultaten van het leerling volgsysteem, en de groei in Snappet. Hierbij evalueren de medewerkers het professioneel handelen. De teamleden maken met elkaar concrete verbeterpunten.
Wilt u meer weten? Vraag het een van de medewerkers!