Win-win over de start van de dag

Een fijne start voor leerlingen, ouders en medewerkers

Nu mogen ouders (nog) niet de school in bij de start van de dag. In de Corona-tijd hebben wij ervaren dat hieraan voor- en nadelen zijn. Welke rol kunnen ouders in de school hebben bij de start van de dag, waarbij ouders betrokken zijn, de kinderen rustig de dag kunnen starten en waarbij de zelfredzaamheid van kinderen wordt gestimuleerd? 

Enkele medewerkers hebben gesproken met het leerlingpanel, een aantal kinderen uit de onderbouw en een aantal ouders. Het einddoel voor ogen is om te komen tot een win-win voor een goede start van de schooldag (als dat weer mogelijk is). 

Ouders vinden het met name fijn om in de onderbouw regelmatig hun kind weg te brengen om samen met hen een activiteit te doen en even kort contact met de leraar te hebben. Zowel de kinderen als de ouders zeggen dat het wegbrengen in de midden- en bovenbouw niet iedere dag hoeft: ‘We kunnen onze spullen heel goed zelf dragen en als alle ouders tegelijk komen, is het heel druk in de klas,’ aldus de kinderen. De kinderen en medewerkers vinden de rust in de school bij de start van de dag heel prettig, al is het voor kinderen ook leuk om af en toe even te laten zien wat ze doen op school. 


Met de aanbevelingen en suggesties uit de gesprekken gaat #TeamWindwijzer op zoek naar voordeel voor iedereen en komt het team met afspraken die goed zijn voor kinderen, ouders en medewerkers. Wordt vervolgd in het nieuwe schooljaar! 

4683AC77-DFA5-4EC3-8D49-B7EF8D59D65E 4683AC77-DFA5-4EC3-8D49-B7EF8D59D65E
C8B2C45B-B0AD-48C3-8385-1809911B71DB C8B2C45B-B0AD-48C3-8385-1809911B71DB
ED7F848E-C2B5-4889-A744-F4942C45AFA5 ED7F848E-C2B5-4889-A744-F4942C45AFA5