Actief leren in kleine instructiegroepen

Leren klokkijken met activerende werkvormen

Met het groepsdoorbrekend werken volgen de leerlingen instructies in kleine groepen op betrokkenheidsniveau. Hierbij zoeken de leraren naar werkvormen die leerlingen activeren en de betrokkenheid vergroot. Deze week een mooi voorbeeld in de middenbouw, bij het leren klokkijken met de 24-uursklok, waarbij kinderen met elkaar levende klokken hebben gemaakt. Zo creëren kinderen synergie en leren ze van en met elkaar. 

E24E564D-1D73-48C2-BDB7-8D4A0506236E E24E564D-1D73-48C2-BDB7-8D4A0506236E
B9ED2D9A-29A5-40F4-874E-2B0CDB218656 B9ED2D9A-29A5-40F4-874E-2B0CDB218656
D06EDF3D-FC85-4BA0-9011-9A7E467EAD67 D06EDF3D-FC85-4BA0-9011-9A7E467EAD67
FB644EDE-0297-49D8-8905-5FC4FE59F713 FB644EDE-0297-49D8-8905-5FC4FE59F713
0DB1B037-0CF9-4CCD-90A5-F001F95BAD86 0DB1B037-0CF9-4CCD-90A5-F001F95BAD86
36A31D75-DDD1-4E58-804C-F89ABBA778D8 36A31D75-DDD1-4E58-804C-F89ABBA778D8
DF4E4DFB-BE36-4699-97F5-D70757C8528C DF4E4DFB-BE36-4699-97F5-D70757C8528C