Onderzoekend rekenen met ijsjes

Betrokkenheid door activerende werkvormen

Tijdens de instructies werken kinderen in de midden- en bovenbouw met Snappet. Daarbij wordt de betrokkenheid vergroot met activerende werkvormen. Een mooi voorbeeld: Een aantal leerlingen in de bovenbouw heeft een rekenonderzoek gedaan. Van twee ongelijke ijsjes hebben zij berekend hoe zij een foto kunnen nemen waarbij de ijsjes even groot lijken. Zij hebben de afstand voorspeld, het onderzoek uitgevoerd door meten en berekenen, conclusies getrokken en de foto gemaakt. Goed gedaan! #WeesProactief #CreëerSynergie 

544FCC69-005F-4CA5-9C91-303D4E25B17B 544FCC69-005F-4CA5-9C91-303D4E25B17B
786DD620-B839-489E-BA0F-196269ED6AFB 786DD620-B839-489E-BA0F-196269ED6AFB
6071D198-0CFE-4FEF-8528-5A080455BE30 6071D198-0CFE-4FEF-8528-5A080455BE30