Hoe werkt #TeamWindwijzer aan de schoolontwikkeling?

Visieblog

Op de visiewand van #TeamWindwijzer maken wij onze beweging van leerstof- naar kindgericht onderwijs zichtbaar. Wij leren kinderen zichzelf richting te geven met The Leader in Me. Met behulp van de dimensies van Machiel Karels markeren we ons einddoel voor ogen, onze groei en vieren wij successen. Een volgende stap is dat kinderen leren met de leerlijn binnen het groepsdoorbrekend werken. 
Wat vraagt dit van ons? Hoe groeien wij verder? Hiervoor gebruiken wij het See-Do-Get-model: Wat zien wij als we door onze gemeenschappelijke bril kijken? Wat is ons einddoel voor ogen? Welk resultaat krijgen we dan? Wij beschrijven concrete acties, waarmee we ons resultaat bereiken. 
Eén van onze paradigma’s is dat wij alle situaties aanpakken om van te leren. Kinderen leren complexe zaken door de keuze te maken om door de leerkuil heen te gaan. Ook #TeamWindwijzer leert met de leerkuil. Met de erkende ongelijkheid hebben medewerkers verschillende plaatsen in de leerkuil en helpen wij elkaar omhoog te klimmen. Zo zijn wij een voorbeeld voor onze leerlingen en werken wij samen aan onze gemeenschappelijke groei. ? Op de visiewand van #TeamWindwijzer maken wij onze beweging van leerstof- naar kindgericht onderwijs zichtbaar. Wij leren kinderen zichzelf richting te geven met #TheLeaderInMe. Met behulp van de dimensies van Machiel Karels (Wij-leren.nl) markeren we ons einddoel voor ogen, onze groei en vieren wij successen. Een volgende stap is dat kinderen leren met de leerlijn binnen het groepsdoorbrekend werken. 
Wat vraagt dit van ons? Hoe groeien wij verder? Hiervoor gebruiken wij het See-Do-Get-model: Wat zien wij als we door onze gemeenschappelijke bril kijken? Wat is ons einddoel voor ogen? Welk resultaat krijgen we dan? Wij beschrijven concrete acties, waarmee we ons resultaat bereiken. 
Eén van onze paradigma’s is dat wij alle situaties aanpakken om van te leren. Kinderen leren complexe zaken door de keuze te maken om door de leerkuil heen te gaan. Ook #TeamWindwijzer leert met de leerkuil. Met de erkende ongelijkheid hebben medewerkers verschillende plaatsen in de leerkuil en helpen wij elkaar omhoog te klimmen. Zo zijn wij een voorbeeld voor onze leerlingen en werken wij samen aan onze gemeenschappelijke groei. 

51FDFB7A-E85E-4443-A8C3-F40DD091FFD7 51FDFB7A-E85E-4443-A8C3-F40DD091FFD7